Saturday, September 11, 2010

वादा कर ले साजना

A simple wish between the lovers, each exacting promise of love for ever from the other.

Observe the metaphors created by the poet, in describing the complementary nature of the lovers:

Singer (below) Female Male
Female Heartbeat Heart
Female Wick Lamp
Male Destination Traveler
Male Shore Wave




... ♫ ♫ ♫ ♫ ...

Female:
वादा कर ले साजना
... ♫ ♫ ...
वादा करले साजना
तेरे बिन मैं न रहूँ
मेरे बिन तू न रहे
होके जुदा
Male:
यह वादा रहा
Female:
न होंगे जुदा
Male:
यह वादा रहा
Female:
वादा करले साजना
तेरे बिन मैं न रहूँ
मेरे बिन तू न रहे
होके जुदा
Male:
यह वादा रहा
Male and Female:
न होंगे जुदा
यह वादा रहा

... ♫ ♫ ♫ ♫ ...

Female:
मैं धड़कन तू दिल है पिया
मैं बाती तू मेरा दिया
[हम प्यार की ज्योत जलायें] - 2
Male:
मैं राही मेरी मंज़िल है तू
मैं हूँ लहर और साहिल है तू
[जीवन भर साथ निभायें] - 2
Female:
आ ...
Male:
वादा करले जान-ये-जा
तेरे बिन मैं न रहूँ
मेरे बिन तू न रहे
होके जुदा
Female:
यह वादा रहा
Male and Female:
न होंगे जुदा
यह वादा रहा

... ♫ ♫ ♫ ♫ ...

Male:
जब से मुझे तेरा प्यार मिला
अपनी तो है बस यहीं दुआ
[हर जनम यूं मिलके रहेंगे] - 2
Female:
सुन्दर सा हो अपना जहाँ
प्यार अपना रहे सदा जवाँ
[हम सुख-दुःख मिलके सहेंगे] - 2
Male:
आ ...
Female:
वादा कर ले साजना
तेरे बिन मैं न रहूँ
मेरे बिन तू न रहे
होके जुदा
Male and Female:
यह वादा रहा
न होंगे जुदा
यह वादा रहा

No comments: